Bergibah Secara Berfaedah

May 23, 2012

Ternyata Gue Bisa ENGLISH

with 6 comments

Antara Gue dan Hoffmann


When I work at #SecretBaseCamp , Im so bored and when I bored, I go to open #SocMed for see and Talking2 with any friend, and when I open and then I see My Old Friend, and I go to for Chat wit His,,, 

 See My chat room>>>>>>


  • Rudi Apriadi
    • Hallo, How are you???
      You know me??? Im from Indonesia YUM
  • Miriam Hoffmann
    • Hey! I´m fine! and you? Sure, I know who you are
  • Rudi Apriadi
    • yeah Im fine too,,
      you remenber about Childrens Village??
  • Miriam Hoffmann
    • Yes of course! It was a great time! And its funny, because a few minutes ago I looked after the photos I took in Cipanas
  • Rudi Apriadi
    • Yeah,,, miss you,,
      I still learn english,, so sorry if mu english so bad,,,
  • Miriam Hoffmann
    • Your English is good!!!
    • So, what are you doing all day long? Are you still living in Cipanas?
  • Rudi Apriadi
    • wow thanks,,,

      I miss you miriam,, when you still at YUM, I cant speak english, so I never talk english to you,, sorry
  • Rudi Apriadi
    • Im doing help my teacher
    • Yaeh I still at Cipanas
  • Miriam Hoffmann
    • Hey, it`s okay My bahasa was very very bad
    • Is it Mr. Cecep?
  • Rudi Apriadi
    • No Mr cecep,, Im Rudi, a child at Children Village
  • Miriam Hoffmann
    • Yes, I know...but you wrote, that You are helping your teacher an I want to know, if this teacher is Mr. Cecep from Cipanas?
  • Rudi Apriadi
    • hmmm not helping Mr Cecep but Im helping my teacher at Vocational High School
  • Miriam Hoffmann
    • that sounds great
  • Rudi Apriadi
    • hmm,, Im available now, so Im helping any people,,
  • Miriam Hoffmann
    • Fine!!! How old are you now?
  • Rudi Apriadi
    • Im still 18 years old,,,
      hmm what ar you doing now??
  • Miriam Hoffmann
    • I am working in a Orphanage here in Germany It`s somethink like YUM
    • sorry, I have to work now.... have a nice day!
    • bye bye!
  • Rudi Apriadi
    • Wow,, so good,,
      hmm I just want know...
      Do you still smoke???
      at Cipanas I always see you when you smoking,, sorry,,
  • Rudi Apriadi
    • bye,,
  • Miriam Hoffmann
    • yes, I´m still smoking
  • Rudi Apriadi
    • hmm,, next for letter,, if you want work,, sorry,,
      see you letter,,
  • Miriam Hoffmann
    • see u :
  • Rudi Apriadi
    • thanks for today

 Wow cuap-cuap pake english,, ternyata gue bisa english hahahaha 
Gue langsung nyoba Chat dengan teman Lama Gue yang emang dulu Gue gx pernah bertegur sapa,, tapi Gue tau gimana dia sebenarnya,, yang suka ngerokok, yang suka bawa lotion tangan (takutnya ada kuma) dan setiap kali salaman sama orang gx dikenal, setelahnya dia langsung membersihkan tangannya,,,

Gue, Gue perna salaman dengannya,, eh ketika salamannya udahan,, Dia langsung membersihkannya, Gue merasa tersinggung,, ketika itu, tapi tak apalah,,,,

Dan kebiasaan si Hoffmann adalah Merokok di kala pagi dengan menghabiskan 1 pack dalam sehari, gileee bener,,,

6 comments:

  1. Belajar bahasa inggris yang benar ya dengan sering2 conversation. :D

    ReplyDelete
  2. Oke, akan saya coba lgsung talking2 and chat with anyBULE haha

    ReplyDelete
  3. yeah, harusnya saya belajar TOEFL,, tapi ugh,,,ribet bgt hahaha

    ReplyDelete
  4. It's make me remind that foreigner always say that oue english is good. And, they wanna make chit chat more. It's rather difference with Indonesian. Sometimes, they saying something that make us unconfidence anymore.
    *curcol deh,,, hehehe
    Semangat!! \(^o^)/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, org asing (bule) sangat menghargai usaha kita dalam hal apapun, contohny dlm bahasa, misal kita org Indo chat/ngobrol pake english ke bule, apapun yg kita katakan meskipun asal/gx pake grammer, si bule pasti jawab dgn kata2 yg bisa kita mengerti,
      lain halnya dgn org kita saling komunikasi sesama indo, pasti kadang ada yg d salahkan, kurang ini lah, itu lah, sampai2 membuat kita jadi gx PD lg pake english, alhasil gx bisa2,

      hehe mf kepanjangan,
      thanks ya udah kunjung,

      Delete

#Follower